جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  پیاز فریزیا - Freesia Bulb




    
پیاز فریزیا - Freesia Bulb
کد محصول: 1648
 

قیمت : 0  تومان
 
 


پیاز گل فریزیا -(بسته 10 عددی)- Freesia Bulb


دمای مناسب برای گل فریزیا 13 تا 15 درجه سانتیگراد است بنابراین در گلخانه با کاشت پیاز در مواقع مختلف سال و در طول سال میتوان گل تولید کرد. همچنین در مناطقی با تابستان خنک فریزیا در طول سال گلدهی میکند. ولی در مناطق با تابستان خیلی گرم گلدهی در مواقع خنک سال مانند پاییز و بهار اتفاق می‌افتد.

فریزیا به سرما حساس است و نمیتواند در یخبندان زمستان طاقت بیاورد، بنابراین در زمستان پیازها مانند پیاز گلایل یا کوکب‌غده‌ای باید از زمین خارج شده و در انبار نگهداری شوند.

فریزیا به آبیاری بیش از حد حساس بوده و موجب پوسیدگی پیازها میشود. در عین حال به خشکی بیش از حد نیز حساس بوده و آب مورد نظر گیاه باید تامین شود. ولی آبیاری اضافه نیز مضر است. دماهای زیاد باعث تعویق گلدهی و افزایش ارتفاع گیاهان و در دمای پایین نیز گلدهی به تعویق افتاده و ساقه گل کوتاهتر میشود.

فریزیا به خاک با زهکشی خوب نیاز دارد، pH خاک در حدود خنثی و شور نباشد. برخی عناصر مانند فلوئور موجب سوختگی برگها میشود. برای همین از کودهای شیمایی نباید زیاد استفاده شود.


فریزیا به طور کل به مکانی با چند ساعت نور مستقیم آفتاب نیاز دارد. اما توجه کنید که این گیاه تا زمان جوانه زنی بهتر است در مکانی روشن و پر از نور اما به دور از نور مستقیم آفتاب قرار گیرد بخصوص اینکه رشد ریشه های این گیاه به مکانی خنک و سایه نیاز دارد. اما به محض ظهور جوانه ها در سطح خاک بهتر است  گلدان را به مکانی که چند ساعت از نور مستقیم آفتاب برخوردار است منتقل کرد.

دما: این گیاه برای انگیزش گلدهی به 4-3 هفته دمای 16-13 نیاز دارد بعد از گذران این مدت می توان در صورت مناسب بودن شرایط محیطی آنها را کاشت و یا اینکه در انباری با دمای 5-4 درجه و در میان شن، پیت موس و یا پاکت کاغذی نگهداری کرد تا مانع از جوانه زنی آن شویم. بعد از کاشت به دو هفته دمای 8 درجه نیاز دارد تا رشد ریشه ها تحریک شود. برخی از پرورش دهندگان معتقدند که اگر کورم این گیاه دوران انبارداری را نگذارنده باشد به این دو هفته دمای 8 درجه نیاز است اما اگر مدتی را در انبار سرد گذارنده باشد دیگر نیازی به دو هفته دمای 8 درجه ندارد چون قبلا در انبار سرمای مورد نیاز برای رشد ریشه هایش را دریافت کرده است. بعد از جوانه زنی نیز این گیاه برای رشد به دمای 21-15.5 در طی روز و دمای 15.5 – 10 در طی شب نیاز دارد تا به خوبی رشد کند . فریزیا محیط گرم را دوست ندارد و در چنین محیطی ممکن است به رکود فرو رود. یعنی در مناطقی که اصولا تابستان گرمی دارند این گیاه به رکود فرو می رود و فعالیت و رشد ی ندارد.

خاک و کاشت: به خاکی با بافت سبک و زهکش خوب نیاز دارد. بافت خاک باید بتواند رطوبت را نگه دارد و در عین حال آب اضافی را نگه ندارد و به خوبی بعد از آبیاری ، آب اضافی را از خود عبور دهد . وجود مواد ارگانیک همانند خاک برگ به رشد بهتر این گیاهان کمک می کند. استفاده از کود پوسیده گاوی نیز امکان پذیر است اما از آنجایی که با این کار ممکن است برخی از بیماری های قارچی شیوع یابند بهتر است که از خاک برگ، پیت موس و یا کوکوپیت در تهیه مخلوط خاکی و به عنوان مواد ارگانیک استفاده کنیم. این گیاه را می توان هم در بستر باغچه و هم درگلدان کاشت. در صورت مساعد بودن هوا و اگر قصد کاشتن این گیاهان را در خاک باغچه دارید عمق کاشت را 5-2.5 سانت انتخاب کنید. عمق کاشت این گیاهان در گلدان نیز 5-2.5 سانتیمتر است و می توان در یگ گلدان با قطر دهانه 15-13 سانتیمتر حدود شش عدد کورم این گیاه را کاشت.البته برخی از پرورش دهندگان قطر پیاز را اندازه میگیرند و سپس عمق کاشت را سه برابر قطر پیاز در نظر میگیرند. بعد از کاشت باید خاک را آبیاری کرد زیرا وجود رطوبت به کورمها نشان می دهد که زمان فعالیت فرا رسیده است. در 2-1 هفته اول که ریشه ها بیرون می آیند وجود مکان سرد با دمای 8 درجه و به دور از نور مستقیم مورد نیاز است. اما بعد می توان به مکانی با نور بیشتر و چند ساعت نور مستقیم منتقل کرد. برای کوددهی این گیاه می توان از کود 20-20-20 هر 3-2 هفته یکبار از زمانی که ارتفاع گیاه به حدود 15 سانتیمتر رسید استفاده کرد

 

طریقه کاشت

کاشت پیاز فریزیا :

جنس خاک دارای زهکش باید باشد و آب اضافه در گلدان باقی نماند. چون فریزیا به سرما حساس است اوایل پاییز در گلدان کاشته میشود، و در گلخانه پرنور نگهداری میشود تا گلدهی آغاز شود، برای اینکه عمر گلهای باز شده بیشتر شود، بعد از گلدهی شدت نور محیط را کمی کاهش میدهند تا گلهای باز شده بیشتر عمر کنند.

در موطن اصلی گیاه، پیازها در پاییز جوانه میزنند و در زمستان با دمای 8 تا 10 درجه به گل میروند. پس از گلدهی رشد گیاه متوقف شده و پیازها در طول تابستان به خواب میروند. گرمای تابستان برای شکستن خواب پیازها لازم بوده و باعث فعل و انفعالات شیمایی درون پیاز شده و آنها را برای گلدهی در پاییز آینده آماده میکند. فلذا در شرایط گلخانه‌ای که ما انجام میدهیم. انبار داری پیازها نباید در محل خیلی خنک انجام شود و بهتر است پیازها تابستان را در دمای معمولی خانه سپری بکنند.

برای نگهداری پیازها، پس از پایان یافتن گلدهی، آب دهی گلدان را به تدریج کم کرده و سر انجام قطع میکنند تا گیاه به استراحت برود. پیازها را از گلدان در آورده و در انبار خشک دارای تهویه، با دمای 9 تا 30 درجه سانتیگراد تا کاشت مجدد در پاییز نگهداری میکنند.

 



>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش


Flower Bulb,پیاز فریزیا,پیاز گل,پیاز گل فریزیا,خرید پیاز فریزیا,خرید پیاز گل فریزیا,فروشگاه مغان,خرید بذر گل,خرید بذر مغان
=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد پیاز گل فریزیا

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول
نویسنده : hrgh تاریخ ارسال : 1398-08-20
شامل چه رنگ هایی هست؟

نویسنده : بهروز تاریخ ارسال : 1398-11-09
سلام رنگاشو ننوشتین مخلوطه ؟

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.