جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر سورگوم - Sorghum seed




    
بذر سورگوم - Sorghum seed
کد محصول: 1632
 

قیمت : 0  تومان
 
 


بذر سورگوم (قرمز-اسپید فید) - (۱۰۰گرم) - Sorghum seed

« بسته ۱۰۰ گرمی «

سورگوم گیاهی از خانواده غلات است که در ایران ذرت خوشه‌ای نامیده می‌شود. با توجه به شباهت ظاهری این گیاه با ذرت و ارزن که باعث شده آمار سطح کشت این دو گیاه با هم مخلوط شود، برای ایجاد تمایز میان این دو از اسم سورگوم که یک اسم جهانی برای این گیاه است استفاده می‌شود.

سورگوم از نظر اهمیت در بین غلات در دنیا بعد از گندم، برنج، ذرت و جو در مقام پنجم قرار دارد.

این گیاه در مقایسه با برنج و گندم کلسیم بیشتری دارد. علاوه بر کلسیم حاوی آهن، پروتئین و فیبر نیز است. نتایج بررسی های اخیر نیز نشان می دهد، این گیاه برای سلامت قلب مفید است. این خواص به علت میزان بالای آنتی اکسیدان است که ترکیب پلی فنولیک نام دارد.

 

سورگوم با شرایط آب و هوایی ایران به ویژه مناطق گرم و خشک و معتدل آن سازگاری خوبی دارد. در شرایط کمبود آب، سورگوم به دلیل تحمل به خشکی بیشتر و نیاز آبی کمتر می‌تواند جایگزین مناسبی برای ذرت باشد‌.

نیازهای زراعی و روش زراعت سورگوم شباهت زیادی به زراعت ذرت دارد و در مناطقی که ذرت کشت می‌شود قابل زراعی است‌.

این گیاه در سنجش با ذرت دارای سیستم ریشه‌ای افشان خیلی وسیع است که در حجم زیادی از خاک نفوذ کرده و رطوبت بیشتری جذب می‌کند. این گیاه برای رشد و نمو نسبت به سایر غلات به آب کمتری نیاز دارد.

رشد سورگوم در دوره خشک در مواجه با کم‌آبی متوقف می‌شود و با شروع بارندگی یا آبیاری، دوباره شروع می‌شود.

این گیاه رطوبت بیش از حد را نیز بهتر از سایر غلات منهای برنج تحمل می‌کند. در مقایسه با ذرت که درصورت زیادی آب در پای بوته از بین می‌رود، سورگوم در چنین شرایطی، به رشد خود ادامه می‌دهد.

 

سورگوم تحمل خوبی نسبت به شوری آب و خاک، خشکی و مسمومیت آلومینیوم دارد.

موارد مصرف دانه سورگوم به موازات مصارف ذرت و جو است،

از سورگوم  به عنوان غذای انسان و تهیه خوراک برای دام و طیور و همچنین در صنایع نشاسته و الکل سازی استفاده می‌شود. ترکیبات شیمیایی دانه سورگوم بسته به ارقام مختلف، متفاوت است.

بیش از 40 میلیون هکتار اراضی جهان تحت کشت سورگوم می باشد. 40 % تولید آن برای خوراک انسانی بویژه در آسیا و آفریقا مصرف می شود. به این منظور سورگوم را به صورت دانه یا آرد (بدون گلوتن) و یا بعد از تبدیل به صورت مواد قندی، مالت یا تخمیر شده استفاده می کنند.

سورگوم را گیاه بومی مصر باستان می‌دانند و از جمله اولین گیاهان وحشی بوده است که برای تهیه غذای انسان و علوفه دامی، بومی شده و مورد استفاده قرار گرفته است.

سورگوم گیاهی است که با مناطق گرمسیری سازگاری یافته است و گیاه خاص این مناطق محسوب می شود. سورگوم می‌تواند به صورت دانه‌ای و هم به صورت علوفه ای کشت شود.

زمانی که دانه سورگوم می‌رسد و آماده برداشت می‌شود، ساقه و برگ این گیاه هنوز سبز و آبدار است که با توجه به کمبود علوفه در ایران از آن‌ها می‌توان به عنوان علوفه استفاده کرد. در کشورهای پیشرفته این بقایا را با ماشین‌آلات خرد کرده و به خاک برمی‌گردانند که ضمن افزایش کیفیت خاک از فرسایش بادی و آبی نیز جلوگیری به عمل می‌آورند.

زمانی که ۵۰ درصد خوراک ماکیان از سورگوم دانه‌ای تشکیل شده باشد در مرغهای گوشتی باعث بهبود صفات کیفی نظیر کاهش چربی محوطه بطنی و افزایش کیفیت گوشت می‌شود. عملکرد سورگوم دانه‌ای بسته به ارقام مختلف، حاصلخیزی خاک، شرایط آب و هوایی از ۱۱–۲ تن در هکتار متغیر است و عملکرد ارقام اصلاح شده در ایران ۱۱–۵ تن در هکتار است.

 

اثرات دانه سورگوم در سلامت عبارتند از:

1.  سورگوم دارای مقدار قابل توجهی مواد مغذی، از جمله ویتامین ها و مواد معدنی می باشد،

دانشمندان دریافته اند که در هر فنجان از این دانه تا ۲۲ گرم پروتئین وجود دارد،

2. با داشتن مقدار قابل توجهی فیبر که ماده ای مغذی برای هضم است سلامت گوارشی را بهبود می بخشد. فیبر در بسیاری از مواد غذایی موجود می باشد. اما سورگوم به عنوان یکی از بهترین منابع در نظر گرفته می شود.

3. سورگوم حاوی بسیاری از آنتی اکسیدان های قوی است که در بسیاری از مواد غذایی دیگر وجود ندارد . به همین دلیل خطر ابتلا به سرطان را کاهش می‌دهد. فیتوکمیکال های موجود در این دانه، خواص مهارکننده سرطان دارند که می توانند خطر ابتلا به سرطان‌های گوارش و پوست را کاهش دهد.

4. سورگوم دارای مقادیر بالای کلسیم و منیزیم می باشد. منیزیم به بهبود جذب کلسیم در در بدن کمک می کند ،در نتیجه مقدار جذب کلسیم افزایش می یابد که برای توسعه بافت استخوانی مفید است و همچنین به سرعت بخشیدن روند بهبود استخوان های آسیب دیده کمک می کند

5. سورگوم به علت داشتن غلظت بالای تانن می‌تواند گرایش های دیابتی را کنترل کند. به طور کلی مقدار بیش از حد کربوهیدرات تجزیه شده و در نتیجه گلوکز افزایش پیدا کرده و باعث دیابت می‌شود. سورگوم، حاوی آنزیم هایی است که توانایی جذب نشاسته را ممنوع کرده است به تنظیم میزان گلوکز و انسولین کمک می کند

6. یکی دیگر از مزایای شگفت انگیز سورگوم تقویت سلامت قلب است. سورگوم به دلیل محتوای بالای فیبر رژیمی برای سلامت قلب مفید است. در واقع محتوای فیبر موجود در آن می‌تواند به کاهش سطح کلسترول بد موجود در بدن کمک کند به همین دلیل است که می‌تواند بروز بیماری‌های قلبی و سایر شرایط شریانی را کاهش دهد.

7 . بیماری سلیاک به عنوان بیماری آلرژی به گلوتن طبقه‌بندی شده است. گلوتن در طیف وسیعی از اقلام غذایی رایج موجود است. سورگوم می تواند به عنوان یک دانه جایگزین برای گندم و انواع دیگر مواد غذایی حاوی گلوتن مصرف شود. بیماران مبتلا به سلیاک می توانند سورگوم را بدون نگرانی در مورد التهاب دردناک، آسیب دستگاه گوارش یا حالت تهوع به رژیم غذایی خود اضافه کنند.

8. وجود مس و آهن در سورگوم باعث می‌شود که برای خون مفید باشد، علاوه بر آن منیزیم و کلسیم موجود در این دانه، به بهبود جذب آهن کمک می کند که خود می‌تواند به کاهش احتمال ابتلا به کم‌خونی که اغلب به عنوان کمبود آهن شناخته شده است کمک کند.

غلظت بالای مس و آهن موجود در این دانه ،موجب توسعه گلبولهای قرمز است، از این‌ رو گردش خون را افزایش داده و باعث رشد سلولی می شود..

>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش


seed,سورگوم,خرید بذر سورگوم,فروش بذر سورگوم خوراکی,بذر سورگوم سفید,بذر ذرت خوشه ای,فروشگاه بذر مغان

=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر سورگوم قرمز

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول
نویسنده : عبدالله تاریخ ارسال : 1398-06-23
قیمت یک بسته (یک گونی )چقد است باتشکر

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.