جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر گندم سیاه - Buckwheat seed




    
بذر گندم سیاه - Buckwheat seed
کد محصول: 1600
 

قیمت : 0  تومان
 
 


بذر گندم سیاه - Fagopyrum esculentum seed 

"بسته حدود 60 عددی"

گندم سیاه ، نامی که در ابتدا کمی گیج کننده به نظر می رسد،ممکن است بگویید از خانواده ی گندم هاست ولی در اصل اینگونه نیست و هیچ ارتباطی با گندم ندارد و به نام های دیگری مانند گندم گاوی، گندم راش و دیلار هم شناخته می شود، یکی از انواع دانه های خوراکی است که خطر ابتلا به دیابت را کاهش می دهد، یبوست را درمان می کند و برای سلامتی قلب و عروق مفید می باشد.

 

این گیاه اغلب کاربرد گیاه پوششی دارد و گیاهی است که در درجه اول جهت جلوگیری از فرسایش خاک، باروری و کیفیت خاک، آب، علف‌های هرز، آفات، بیماری‌ها، تنوع زیستی و حیات وحش در یک اکوسیستم کشاورزی کشت می‌شود. این گیاه گاهی اوقات در مینه سوتا، میزوری، نیویورک، اوهایو، پنسیلوانیا، ویسکانسین و شرق کانادا می‌روید.

 

گندم سیاه از آنجایی که جزو خانواده جگن‌ها  نیست، ارتباطی با گندم معمولی ندارد، بلکه با گیاه ترشک، علف هفت بند و ریواس خویشاوند است. این گیاه یک غله نیست، بلکه یک شبه‌غله است، زیرا بذرهای آن غنی از کربوهیدرات‌ها هستند.

 

گندم سیاه مقاوم به سرما است و با شرایط آب و هوایی نامساعد و خاک های فقیر غیرحاصلخیز و شنی سازگاری نشان داده و دارای سیستم ریشه‌ای بسیار انبوه و گسترده تر از گندم می‌باشد ، به همین جهت از آب بهتر استفاده می‌کند.

 

حداقل دما برای جوانه زنی گندم سیاه ۳ تا ۵ درجه سانتیگراد است.

 

گندم سیاه در آب و هوای خنک شکوفه می‌زند و در کوتاه مدت محصول می‌دهد. این شکوفه‌ها بسیار متراکم هستند و کل گیاه را بصورت فرش ضخیمی از گل‌ها نشان می‌دهند. حشرات و عوامل گرده‌افشان بازده این شکوفه‌ها را تا حد زیادی افزایش می‌دهند. زنبورهای عسل به شهد آن علاقه دارند و عسل تیره رنگی را از آن درست می‌کنند.

 

امروزه چین بزرگ ترین تولید کننده گندم سیاه در جهان است که روسیه، اوکراین و فرانسه در رده‌های بعدی تولید این گیاه قرار دارند.

 

گندم سیاه گیاه مناسبی جهت تولید عسل بوده و عسل تک‌گل تیره و قوی تولید می‌کند. حتی گاهی اوقات رنگ بنفش این عسل آنقدر تیره است که سیاه به نظر می‌رسد. عسل گندم سیاه کمی دارای ریزدانه، غلیظ با بویی قوی و طعمی مشخص مانند مالت تند پر طعم و بو می‌باشد.

 

عسل گندم سیاه عمدتاً در آمریکای شمالی (کانادا و کالیفرنیا)، چین و برخی کشورهای اروپایی نظیر لهستان، روسیه، هلند و آلمان تولید می‌شود.

 

۱۰۰ گرم از گندم سیاه ، در حالت خشک ۳۴۳ کالری و در حالت پخته ۹۲ کالری ارائه می‌دهد و همچنین منبعی غنی از پروتئین، فیبر رژیمی، ۴ ویتامین گروه B و چندین ماده معدنی رژیمی، به همراه مقادیر بسیار بالای نیاسین، منیزیم، منگنز و فسفر است. گندم سیاه دارای ۷۲٪ کربوهیدرات، ۱۰٪ فیبر رژیمی، ۳٪ چربی و ۱۳٪ پروتئین می‌باشد.

 

اگرچه گندم سیاه جزو غلات نیست اما اغلب آن را با گندم مقایسه می کنند. گندم سیاه در مقایسه با گندم، پروتئین بیشتری دارد. با توجه به محل کشت این ماده غذایی میزان پروتئین گندم سیاه به 155 درصد وزن آن (گندم سیاه خشک) می رسد. این ماده غذایی تمام اسیدآمینه ها را دارا می باشد. به همین دلیل برای گیاهخوارها یک ماده غذایی مفید است و از بروز کمبود  پروتئین جلوگیری می کند

 

دانه‌های گندم سیاه مقدار زیادی فیبر و پروتئین و مقدار قابل‌توجهی آهن و منیزیم دارند. علاوه بر این، تمام هشت آمینو اسید ضروری در گندم سیاه  یافت می‌شود.

 

گندم سیاه منبع مهم مس، فسفر، زینک (روی)، کلسیم و همچنین ویتامین های گروه B و غیره است. گفتنی است که ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گندم سیاه بیشتر از گندم معمولی است. گندم سیاه باعث تحریک رشد باکتری های خوب روده ها شده و به هضم غذا کمک می کند.

 

خواص گندم سیاه

 

گندم سیاه ، کالری کمی ‌دارد و اصلا چربی ندارد، یک غذای ایده‌آل برای بیماران دیابتی است. این دانه‌های مغذی حاوی مواد شیمیایی دارویی هستند که دیواره‌های مویرگ را تقویت می‌کنند و خونریزی را کاهش می‌دهند، و به این ترتیب خطر سکته  مغزی و حملات قلبی را در کسانی که فشار خون بالا و دیابت دارند، کاهش می‌دهند. این ماده‌ی خوراکی موجب ارتقاء سلامتی عروق کوچک و گردش خون در افراد مبتلا به دیابت می‌شود، و بنابراین از بروز آسیب در عصب‌ها و سلول‌های عضلانی و ضعیف شدن عملکرد کلیه جلوگیری می‌کند.

 

گندم سیاه مقادیر زیادی روتن دارد که پوست را در برابر اشعه های مضر خورشید محافظت کرده و احتمال آفتاب سوختگی را کاهش می دهد.

 

مصرف منظم گندم سیاه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان ها و فلاونوئید هایی که دارد با کاهش چین و چروک به جوان سازی پوست صورت کمک می کنند.

 

منیزیم موجود در گندم سیاه به بهبود گردش خون در بدن صورت کمک کرده و پوست را درخشان و شفاف می سازد.

 

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گندم سیاه با تقویت فولیکول های مو به افزایش رشد موی سر کمک می کند.

 

گندم سیاه کالری پایینی دارد و به عنوان یکی از بهترین مواد غذایی برای افرادی که رژیم لاغری دارند.

 

همچنین مقادیر بالای فیبر موجود در گندم سیاه به کاهش اشتها کمک کرده و با جلوگیری از پرخوری باعث لاغری و کاهش وزن می شود.

 

در مقایسه با بسیاری از غلات و دانه های کامل، گندم سیاه شاخص گلیسمی پایینی دارد. کربوهیدرات های پیچیده ی موجود در گندم سیاه به آهستگی به جریان خون وارد می شوند و در نتیجه باعث افزایش قند خون نمی شوند.

 

مطالعات انجام شده نشان می دهد که افراد مبتلا به دیابت نوع 2 که گندم سیاه را برای دو ماه به رژیم غذایی خود وارد می کنند، قند خون و مقاومت به انسولین در آن ها بهبود قابل توجهی پیدا می کند. (در این آزمایش از دارو های کاهش دهنده قند خون استفاده نشده است)

 

فولات موجود در گندم سیاه از نقایص لوله عصبی جنین در دوران بارداری جلوگیری می کند.

 

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گندم سیاه به بهبود رشد جنین کمک می کند.

 

گندم سیاه مقادیر بالای فیبر دارد و مصرف آن در دوران بارداری به بهبود هضم غذا، کاهش نفخ، درمان یبوست و کاهش کلسترول خون بالا کمک می کند.

 

مقادیر بالای پروتئین و کربوهیدرات های موجود در گندم سیاه به افزایش انرژی روزانه کمک کرده و خستگی و بی حالی در زنان باردار را درمان می کند.

 

مقادیر بالای ویتامین های B موجود در گندم سیاه برای پیشگیری و درمان افسردگی در زنان باردار مفید می باشد.

 

مقادیر بالای منیزیم و ویتامین E موجود در گندم سیاه خطر ابتلا به آسم در نوزادان و کودکان را کاهش می دهد.

 

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی موجود در گندم سیاه برای بهبود رشد نوزادان و کودکان مفید هستند.

 

گندم سیاه گلوتن ندارد به همین دلیل برای تغذیه نوزادان و کودکان مبتلا به سلیاک یا کسانی که به گلوتن حساسیت دارند، مناسب می باشد.

 

گندم سیاه گلوتن ندارد به همین دلیل یکی از بهترین مواد غذایی برای افراد مبتلا به بیماری سلیاک و افرادی است که به گلوتن حساسیت دارند.

 

متخصصان گندم سیاه را یکی از بهترین جایگزین های گندم، جو و چاودار در افراد مبتلا به سلیاک معرفی می کنند.

 

مقادیر بالای فیبر موجود در گندم سیاه به کاهش کلسترول خون کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

 

روتن یکی از مواد مغذی موجود در گندم سیاه به بهبود گردش خون کمک کرده و باعث کاهش فشار خون بالا می شود.

 

تحقیقات نشان می دهد که گندم سیاه به دلیل مقادیر بالای آنتی اکسیدان هایی که دارد، دارای خواص ضد التهابی بوده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و عروقی را کاهش می دهد.

 

مقادیر بالای فیبر و روتن موجود در گندم سیاه با کاهش کلسترول و فشار خون بالا به سلامتی قلب کمک کرده و خطر ابتلا به بیماری های قلبی و حمله ی قلبی را کاهش می دهد.

 

گندم سیاه حاوی مقادیر بالای فلاونوئید ها و آنتی اکسیدان هاست که با کاهش رادیکال های آزاد، خطر استرس اکسیداتیو در بدن را کاهش داده و به پیشگیری و درمان انواع سرطان ها به ویژه سرطان سینه کمک می کند.

 

گندم سیاه یکی از دانه های خوراکی حاوی مقادیر بالای آمینو اسید های لیزین و آرژنین و پروتئین بوده و به عنوان یکی از منابع سرشار پروتئین برای گیاهخواران و افراد وگن شناخته می شود.

 

مقادیر بالای فیبر موجود در گندم سیاه به بهبود هضم غذا کمک می کند، خطر ابتلا به عفونت معده را کاهش می دهد و باعث سلامتی دستگاه گوارش می شود.

 

گندم سیاه به دلیل مقادیر بالای فیبر که دارد به افزایش حرکات روده کمک کرده و برای پیشگیری و درمان یبوست مفید می باشد.

 

مقادیر بالای فیبر موجود در گندم سیاه به کاهش ترشح اسید های صفراوی کمک کرده و باعث درمان سنگ کیسه صفرا می شود.

 

مقادیر بالای ویتامین های B، منگنز، فسفر و روی موجود در گندم سیاه به بهبود گردش خون در بدن کمک کرده و با افزایش انتقال دهنده های عصبی در مغز باعث درمان اضطراب و افسردگی می شوند.

 

منگنز و منیزیم موجود در گندم سیاه به تقویت استخوان ها کمک کرده و با افزایش جذب کلسیم در بدن خطر ابتلا به پوکی استخوان را کاهش می دهد.

 

مقادیر بالای ویتامین ها و مواد معدنی و همچنین آنتی اکسیدان های موجود در گندم سیاه به تقویت سیستم ایمنی بدن کمک کرده و خطر ابتلا به سرماخوردگی و آنفلونزا را کاهش می دهد.

 

>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش


seed,گندم سیاه,گیاه گندم سیاه,بذر گندم سیاه,خرید بذر,خرید بذر گیاه گندم سیاه,خرید گندم سیاه,فروش بذر گندم سیاه,فروشگاه بذر مغان


=============================================================


=======================================================

 

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر گندم سیاه

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش

=======================================================

  

  نظرات پیرامون این محصول

نظری پیرامون این محصول ثبت نشده است, شما می توانید به عنوان اولین نفر نظر خود را ارائه دهید.

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.