جستجو:       جستجوی پیشرفته 

  بذر مریم گلی - Salvia officinalis seed




    
بذر مریم گلی - Salvia officinalis seed
کد محصول: 1248
 

قیمت : 10,900  تومان
 
 


بذر مریم گلی - Common sage seed


مریم گلی گیاهی است علفی، بوته مانند و چند ساله با ساقه چهار گوش کرک دار، که تا ارتفاع اش به 40 تا 80 سانتی متر می رسد. گلهای این گیاه به رنگ آبی مایل به بنفش معمولاً در تابستان سال دوم (فاصله خرداد و تیر) ظاهر می شود.
از دیر باز نام این گیاه با طول عمر همراه بوده است و به عنوان عاملی برای بازگرداندن حافظه در اشخاص ، حسن شهرت داشته است . نام « سالویا » از کلمه لاتین « سالوار» به معنی شفادهنده مشتق داشته است.مردم در گذشته از این گیاه به عنوان ماده ای مدر، عامل انعقاد خون و نیز داروی ضد تعرق استفاده می کرده اند . همه ساله زمین های زراعی وسیعی در شبه جزیره بالکان ، روسیه ، آمریکا ، ایتالیا و همچنین کشورهای اروپایی مرکزی برای کشت مریم گلی اختصاص می یابد .
مریم گلی گیاهی است مدیترانه ای و چند ساله از خانواده نعناعیان که در طول رویش به گرما و هوای خشک نیاز دارد (مقاومت این گیاه به گرما زیاد است) این گیاه5تا 7 سال عمر می کند. مریم گلی برای رویش به خاک خاصی نیاز ندارد. و تقریباً در هر نوع خاکی به خوبی رشد می کند.
افزودن 20 تا 30 تن در هکتار کودهای حیوانی به طور کامل پوسیده در فصل پاییز هنگام آماده ساختن خاک نتایج مطلوبی به همراه دارد. چنانچه از کود حیوانی استفاده نشود در فصل پاییز، قبل از کاشت گیاه افزودن 60 تا 80 کیلو گرم در هکتار اکسید فسفر و 40 تا 60 کیلو گرم در هکتار اکسید پتاس به خاک نتایج خوبی در افزایش عملکرد و مواد موثر به همراه خواهد داشت. در اوایل بهار قبل از کشت نیز 60 تا 80 کیلو گرم در هکتار ازت به زمین می افزایند.

رشد گیاه در سال اول کند است و گل دهی تا اوایل تابستان (تیر – مرداد) همچنان ادامه می یابدهوایگرم و خاکهای با بافت متوسط )خاکهای شنی – رسی) که حاوی مقادیر مناسبی ترکیبات کلسیم باشند برای کشت گیاه مناسب است.

زمان مناسب برای کشت مستقیم بذر در زمین اصلی اواخر پائیز است. زمان مناسب برای کشت بذر در خزانه هوای آزاد، بهار (بین ماههای فروردین و اردیبهشت) می باشد.بهترین زمان برای تکثیر رویشی مریم گلی فصل پائیز می باشد.

بهار سال دوم (اوایل اردیبهشت) برای تسریع در رویش و افزایش عملکرد ، ساقه گیاهان از فاصله 8 تا 10 سانتی متری سطح زمین بریده می شوند. پس از آن گیاه بسرعت رشد می کند و شاخه های جدید با برگهای انبوه که سرشار از اسانس می باشد، بوجود می آیند.برگ ها و سرشاخه های مریم گلی دارای اسانس، موسیلاژ، ترکیبی به نام سالوین، فلاونوئید، ساپونین و .. هستند. اسانس این گیاه دارای ترکیباتی چون تویون، سینئول، کامفور، پینن و .. است و به رنگ زرد بسیار کمرنگ می باشد.
در سال می توان تا 3 بار محصول برداشت نمود. اولین برداشت قبل از گل دهی و اوایل خرداد انجام می گیرد.پیکر رویشی گیاه را در سطوح کم کشت به وسیله داس و در مقیاس وسیع کشت با ماشین و از حد فاصل بین قسمت چوبی شده و قسمت سبز ساقه برداشت می کنند. دومین و سومین برداشت به ترتیب در تابستان (اوایل مرداد) و پائیز (مهر) انجام می گیرد
هنگام سومین برداشت باید توجه داشت گیاهان از نواحی تحتانی و نزدیک به سطح زمین برداشت شوند و در غیر اینصورت گیاهان در زمستان دچار سرمازدگی شده و خشک می شوند اندام های جمع آوری شده را می توان در سایه خشک کرد یا از خشک کن الکتریکی در دمای 40 درجه سانتی گراد استفاده نمود.

خواص دارویی

این گیاه را علیه ناراحتی های معده و روده ای به کار برده و همچنین علیه اسهال، نفخ و تعرق شبانه بیش از حد نیز موثرند. این گیاه ترشح غدد شیری را کاهش می دهد و همچنین اسانس آن آرامبخش است. در مصارف خارجی برگ های آن را در غرغره های ضد ورم حفره دهان ، آنژین ها، دندان درد ها به کار می برند. امروزه اسانس مریم گلی یکی از مهم ترین طعم دهنده های غذایی محسوب می شود. به علاوه از اسانس آن به عنوان نگهدارنده و آنتی اکسیدان نیز در صنایع غذایی استفاده می شود.

در آشپزی آن را به همراه غذاهای چرب مانند گوشت اردک و غاز مورد استفاده قرار می دهند. مریم گلی به همراه کربوهیدرات ها غذا را خوشمزه می کند. از این رو در تهیه نان، سوپ و سیب زمینی مورد استفاده قرار می گیرد. ترکیب آن با پیاز، بادمجان و گوجه فرنگی نیز بسیار رواج دارد. مصرف آن در تهیه خورش، گوشت پخته و گوشت کبابی بسیار مطلوب بوده و برگ های آن در تزئین غذا مورد استفاده قرار می گیرد.

روغن مریم گلی ضدعفونی کننده و قابض است، از این رو در درمان گلودرد، مشکلات دهان و گاهی برای درمان بریدگی و کبودی به کار گرفته می شود. تحقیقات نشان می دهد، مریم گلی دارای خواص استروژنی است. علاوه بر این قند خون را در افراد دیابتی کاهش داده و برای رفع خستگی ذهنی، آرامش اعصاب و افزایش قدرت تمرکز مفید است.

مریم گلی همچنین برای درمان تعرق زیاد و بند آمدن خون در بریدگی ها کاربرد دارد. جویدن برگ های تازه و همچنین نوشیدن چای آن برای دهان و گلو درد مفید است. مریم گلی در درمان دل درد، اسهال، نفخ، آنفلوآنزا و سرماخوردگی بسیار مؤثر است. شست وشوی موها با آن، شوره سر را از بین می برد. ترکیب مریم گلی با نعناع، رزماری و ‎.‎.‎. درمانی برای سردرد است. مریم گلی قاعدگی را تنظیم کرده، شیر را کاهش داده و در درمان گرگرفتن های دوران یائسگی مؤثر است. روغن آن برای تصفیه هوا به کار رفته و رایحه خوشی دارد.

مریم گلی: گیاهی برای تقویت حافظه‌ی شما
مریم گلی: برای مقابله با گرگرفتگی
مریم گلی برای مقابله با نفخ
مریم گلی: دوست پاییزی برای نرم کردن گلو
مریم گلی: برای تسکین تبخال
مریم گلی: برای بهبود جای زخم


طریقه کاشت بذر :

نکته : توصیه میشود برای سبز کردن هر نوع بذری از کوکوپیت یا پیت ماس استفاده کنید.درصورت استفاده از خاک یا بسترهای دیگر درصد جوانه زنی کاهش می یابد و در مواردی موجب عدم سبز شدن بذرها می شود.

از خاکبرگ و بسترهای آماده دیگر برای بعد از سبز شدن و 4-5 برگه شدن گیاهتان استفاده کنید.
بهتر است ابتدا بذر مورد نظر را مدت 24 تا 48 ساعت در آب ولرم قرار دهید.
سپس در خاکی نرم و کاملا خیس در عمق 0.5 سانتی دفن کنید و یک نایلون روی لبه گلدان قرار دهید تا رطوبت حفظ شود.
محیط بهتر است روشن باشد اما بدور از نور مستقیم آفتاب و دما نیز بالای 24 درجه باشد.
هر زمان سطح خاک خشک شد کمی با آبپاش مرطوب کنید و تا زمان سبز شدن بذرها مرطوب نگاه دارید.
زمان سبز شدن هر گل و گیاهی متفاوت است و از یک هفته تا 2ماه متغیر است.
پس از سبز شدن کامل بذرها نایلون را بردارید و گلدان را کنار پنجره یا جایی که نور بیشتری دریافت کند ببرید اما باز هم بدور از نور مستقیم آفتاب باشد.
گیاهانی که بایدبیرون از خانه نگهداری شوند را تا حداقل 4-5 برگه شدن نهال و مساعد شدن هوای بیرون در داخل خانه نگه دارید و پس از آماده شدن شرایط به حیاط انتقال دهید.
 



>>>شما میتوانید سینی نشا و گلدان مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سینی نشا و گلدان

>>>شما میتوانید بستر کشت مناسب جهت کاشت بذرها و همچنین دیگر گل و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید بستر کشت

>>>شما می توانید کود مناسب رشد انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید کود

>>>شما می توانید سم یا قارچکش دفع آفات و ضدعفونی برای انواع گلها و گیاهان تان را از همین فروشگاه تهیه کنید.

خرید سم و قارچ کش




seed,مریم گلی,گیاه دارویی,گیاهان دارویی,بذر گیاه دارویی,بذر گیاهان دارویی,خرید بذر,بذر مریم گلی,خرید گیاه مریم گلی,خرید بذر گیاه مریم گلی,خرید بذر گیاه دارویی مریم گلی,خرید گیاه دارویی مریم گلی,خرید بذر گیاهان دارویی,خرید گیاه دارویی,فروشگاه گیاهان دارویی,فروشگاه بذر


=============================================================


=======================================================

اگر تمايل داريد سفارشتان را اينترنتي ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = خريد بذر مریم گلی

اگر تمايل داريد سفارشتان را تلفني ثبت نماييد اينجا کليک نماييد = ثبت تلفني سفارش 

=======================================================



 

  نظرات پیرامون این محصول
نویسنده : گلخانه هویا تاریخ ارسال : 1398-09-18
از کجا بذرشو تهیه کنیم راهنمایی کنید ممنون میشم

 ارسال نظر شما

نام
ایمیل
نظر شما
کد امنیتی کد را وارد نمایید :
 
  این محصول را به دوست خود پیشنهاد دهید
شما می توانید این محصول را به دوست خود معرفی نمایید , شاید دوست شما به این محصول علاقه مند باشد

نام شما
ایمیل شما
نام دوست شما
ایمیل دوست شما
متن (اختیاری)

 

سبد خرید
  ! سبد شما خالیست

دسته بندی ها

پشتیبانی
کانال تلگرام ما
------------------------------------

ثبت سفارش تلفنی

پیگیری سفارشات
شناسه سفارش


تبلیغات
free webpage hit counter



فروشگاه مغان در گوگل پلاس فروشگاه مغان در فیسبوک فروشگاه مغان در توییتر فروشگاه مغان در اینستاگرام فروشگاه مغان در یوتیوب RSS

محبوب ترین ها

بذر گل,بذر گیاهان دارویی,تخم گل,دانه گیاه,تخم سبزی,بذر سبزی,بذر درخت,بذرکاکتوس,فروش بذر,خرید بذر,SEED

بذر گلها,بذر درختان,بذر گیاهان,flower seed,herb seed,تخم گل و گیاه,فروشگاه بذر,tree seed,خرید فروش اینترنتی,plant seed

بذر گرمسیری,بذر سردسیری,بذر میوه استوایی,بذر مرکبات,بذر سبزیجات,بذر گلهای کمیاب,سینی کشت,نشا,نهال,گلدان,جی فی پلت

پیت ماس,کود کامل,کوکوپیت,بذر خارجی,بذر اف یک,بذر اف دو,F2,F1,بذر هلند,بذر کانادایی,بذر آلمان,بذر آمریکایی,بذر فرانسوی




کلیه حقوق این سایت ، متعلق به فروشگاه اینترنتی مغان می باشد.
فروشگاه اینترنتی مغان در ستاد ساماندهی وبسایتهای ایرانی وزارت ارشاد به ثبت رسیده است.